190. Koncert Muzyki Kameralnej

XXXI Międzynarodowe Koncerty Muzyki Organowej i Kameralnej
Polanica-Zdrój, czerwiec-wrzesień 2022

190. Koncert Muzyki Kameralnej
4 sierpnia 2022 (czwartek)
godz. 19.30
Kościół pw. Wniebowzięcia NMP, Polanica-Zdrój
wstęp: wolne datki na remont organów

wystąpią
Zbigniew Gach (Polska) – organy
Duet instrumentów orientalnych: Maria Pomianowska (Polska), Mingjie Yu (Chiny)

Program
Mikołaj z Krakowa (XVI w.)
Preambulum in F
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Toccata i fuga d-moll BWV 538
Wiosenny kwiat
Tradycyjna melodia chińska
Wyścig koni
Tradycyjna melodia chińska
Fryderyk Chopin (1810-1849)
Mazurek op. 33 nr 2
Maria Pomianowska (1961)
Oberek pandemiczny
Lin Hai (1969)
Zaślepienie
Maria Pomianowska (1961)
Warianty
Quian Lei
Duża ryba
Maria Pomianowska (1961)
Pustynia
Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)
IV Sonata B-Dur op. 65

Zbigniew Gach
Z wynikiem bardzo dobrym ukończył studia na Wydziale Fortepianu, Klawesynu i Organów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie oraz studia w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej. Jako solista i kameralista występował m.in. w Niemczech, Czechach oraz we Włoszech. Nakładem wydawnictwa Ars Sonora w 2017 roku ukazała się pierwsza płyta artysty Gach plays Bach. Od stycznia 2018 roku pracuje na stanowisku dyrektora Centrum Kultury Gminy Słupsk oraz sprawuje kierownictwo artystyczne Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Ustce, Łebie oraz Mariackich Koncertów Organowych w Darłowie. Jest laureatem stypendium artystycznego Marszałka Województwa Pomorskiego oraz Prezydenta Miasta Słupska.

prof. dr hab. Maria Pomianowska
Profesor sztuk muzycznych, multiinstrumentalistka, wokalistka, kompozytorka i pedagog. Profesor w Akademii Muzycznej w Krakowie oraz dyrektor międzynarodowego festiwalu Skrzyżowanie Kultur. Artystka wydała 27 autorskich płyt, wiele z nich otrzymało polskie oraz międzynarodowe nagrody. Od 30 lat koncertuje jako solistka na całym świecie. Tworzyła utwory i koncertowała ze światowej sławy artystami. Od 2011 roku tworzy unikatowe programy, wraz z muzykami arabskimi, pakistańskimi, senegalskimi, irańskimi, koreańskimi, chińskimi, japońskimi i indyjskimi w Azji i Afryce, bazujące na muzyce ludowej z Mazowsza. Nawiązała współpracę z Normal University w Qanzhou (Chiny) tworząc projekty ze studentami chińskimi. W 2014 wraz z Ewą Dahlig wydała publikację pt „Fidele kolanowe. (Re)konstrukcja”. W 2020 wydała pierwszy w historii podręcznik do gry na zrekonstruowanych staropolskich instrumentach smyczkowych. Komponuje muzykę do sztuk teatralnych oraz filmów. Otrzymała m.in. Medal Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Gloria Artis” – brązowy (2010) oraz srebrny (2019), Srebrny Krzyż Zasługi (2011), Nagrodę im. Witolda Hulewicza (2019).

Mingjie Yu
Pochodzi z chińskiej prowincji Hubei, gdzie od lat studiuje grę, na sięgającym korzeniami czasów starożytnych, instrumencie zwanym zheng. Mingjie przebywa w Polsce jako stażystka prof. Marii Pomianowskiej w Akademii muzycznej w Krakowie. Uczy się polskich oberków, pieśni oraz wybranych mazurków Fryderyka Chopina przełożonych na język chińskiej cytry zheng.

Skip to content