Już po raz dwudziesty piąty spotykamy się na letnim filmobraniu. I jak zwykle szukamy filmów ciekawych, fascynujących, choć często również poważnych, refleksyjnych. Tak będzie też i w tym jubileuszowym roku. Zaczynamy od niełatwego, ale wzruszającego spotkania ojca z synem w uroczej Toskanii, potem przeniesiemy się do dalekiej i egzotycznej Azji, w której rozgrywać się będą niecodzienne perypetie rodzinne. Kolejną pozycją będzie nagrodzony Złotą Palmą na Festiwalu w Cannes utwór klasyka kinematografii brytyjskiej Kena Loacha odsłaniający trudne strony naszej współczesnej rzeczywistości, a przegląd zakończymy wzruszającą historią o intrygującym tytule.
Jacek Szymański
Biuro Organizacji Spotkań Filmowych
we Wrocławiu
5.08 /czwartek/
WŁOSKIE WAKACJE
g. 21.00
Park Szachowy
6.08 /piątek/
KŁAMSTEWKO
g. 19.00
Teatr Zdrojowy
7.08 /sobota/
JA, DANIEL BLAKE
g. 19.00
Teatr Zdrojowy
8.08 /niedziela/
SOKÓŁ Z MASŁEM ORZECHOWYM
g. 19.00
Teatr Zdrojowy
Na wszystkie projekcje wstęp wolny.
WŁOSKIE WAKACJE
2020, 1 godz. 34 min.
reżyseria: James D’Arcy
scenariusz: James D’Arcy
produkcja: Wielka Brytania / Włochy
obsada: Liam Neeson (Robert),
Micheál Richardson (Jack), Valeria Bilello (Natalia)
Robert i jego syn Jack przyjeżdżają do Włoch, by sprzedać rodzinną willę. Okazuje się jednak, że na miejscu zamiast pięknego domu, który zapamiętali z dawnych lat, zastają kompletną ruinę. Ich przymusowe wakacje z uciążliwym remontem potrwają dłużej niż zakładali, a w malowniczej Toskanii jest pyszne lokalne wino, najlepsze risotto, uroczy sąsiedzi i włoskie słońce, które potrafi wszystko zmienić. Czas płynie tu inaczej i okazuje się, że wiele rzeczy w życiu można i warto przemyśleć i być może zacząć od nowa.
KŁAMSTEWKO
2019, 1 godz. 38 min.
reżyseria: Lulu Wang
scenariusz: Lulu Wang
produkcja: Chiny / USA
obsada: Awkwafina (Billi), Tzi Ma (Haiyan),
Diana Lin (Lu Jian)
Informacja o poważnej chorobie ukochanej babci i próba zatajenia przed nią tej wiadomości stają się pretekstem do zwołania rozsianej po całym świecie rodziny. Żeby dopełnić tytułowego „kłamstewka” i nie ujawnić babci jej stanu zdrowia zaczyna się prawdziwa parada niesamowitych pomysłów. Dozwolone są wszystkie metody, ujawnianie skrytych tajemnic, a nawet błyskawiczne zorganizowanie hucznego wesela jednego z kuzynów z ledwo poznaną narzeczoną. I co z tego wynika? Pełna wdzięku, serca, humoru i wzruszeń opowieść o rodzinie.
JA, DANIEL BLAKE
2016, 1 godz. 40 min.
reżyseria: Ken Loach
scenariusz: Paul Laverty
produkcja: Belgia / Francja / Wielka Brytania
obsada: Dave Johns (Daniel Blake),
Hayley Squires (Katie Morgan),
Briana Shann (Daisy Morgan)
Tytułowy Daniel Blake z uwagi na problemy zdrowotne zmuszony jest przestać pracować w zawodzie i starać się o rentę. Katie, samotna matka z dwojgiem dzieci, próbuje ułożyć sobie życie w nowym mieście, gdzie dostała mieszkanie. Ich losy się splatają, gdy trafiają w tryby bezdusznej, biurokratycznej machiny niczym z powieści Franza Kafki. Ale pomimo obojętności urzędników i kolejnych wyzwań, jakim muszą sprostać w codziennym życiu, Daniel i Katie próbują pomóc sobie w trudnych chwilach, odnaleźć prawdziwą przyjaźń i radość życia. Film zrealizowany przez wybitnego klasyka kina, zdobywca wielu prestiżowych nagród, w tym Złotej Palmy na Festiwalu w Cannes w 2016 roku.
SOKÓŁ Z MASŁEM ORZECHOWYM
2019, 1 godz. 37 min.
reżyseria: Tyler Nilson / Michael Schwartz
scenariusz: Tyler Nilson / Michael Schwartz
produkcja: USA
obsada: Shia LaBeouf (Tyler), Dakota Johnson (Eleanor), Zack Gottsagen (Zak)
Zak jest wyjątkowym chłopakiem z zespołem Downa, który postanowił zrobić wszystko, by spełnić swoje niezwykłe marzenie – podbić świat amerykańskiego wrestlingu. Na swojej drodze spotyka Tylera, drobnego złodziejaszka zmagającego się z poczuciem winy, ale o wielkim sercu, który wbrew wszystkiemu i wszystkim decyduje się mu pomóc. Zak i Tyler wyruszają w pełną przygód podróż, która stanie się początkiem prawdziwej przyjaźni. I choć będą musieli pokonać wiele kłód rzucanych im pod nogi przez wrogi i okrutny świat, to jednak ta opowieść pełna jest ciepła i pozytywnych emocji. Bo trudno nie ulec filmowej magii i nie poddać się wzruszeniom i nadziei, że zawsze może być lepiej.