26. LATO FILMOWE W HRABSTWIE KŁODZKIM

26. LATO FILMOWE W HRABSTWIE KŁODZKIM

POLANICA-ZDRÓJ
24-27 LIPCA 2022

Wkraczamy w kolejne ćwierćwiecze naszych spotkań filmowych. To dobry moment na krótkie podsumowanie czasu, który minął.
Z naszym ekranem wiele „podróżowaliśmy” – byliśmy w kinie „Światowid”, w Teatrze Zdrojowym, w pensjonacie Filmowiec, w Muszli Koncertowej, na polanickim Deptaku, pod hotelem Europa, w Parku Szachowym, a nawet… na peronie nieczynnego wówczas polanickiego dworca kolejowego.
Obejrzeliśmy łącznie aż 115 filmów. Wśród nich pojawiało się wiele obrazów, które trudno było znaleźć w coraz bardziej skomercjalizowanych kinach, a frekwencja na seansach i liczne opinie widzów potwierdzały, że warto było je zdobywać i pokazywać. Były to często filmy poważne, czasem trudne w odbiorze, ale nie stroniliśmy też od wartościowego kina rozrywkowego.
I taki kalejdoskopowy charakter repertuaru chcemy nadal kontynuować.
Serdecznie zapraszamy naszych stałych oraz nowych widzów!!!

PROGRAM

24.07. NASZ NAJLEPSZY ROK
reż. CERDIC KLAPISCH (Francja, 2017, 115 min.)

25.07. PRZEDSZKOLANKA
reż. SARA COLANGELO (USA, 2018, 95 min.)

26.07. SUSZA
reż. ROBERT CONNOLLY (Australia, USA, 2021, 115 min.)

27.07. PENGUIN BLOOM: NIESAMOWITA HISTORIA SAM BLOOM
reż. GLENDYN IVIN (Australia, Anglia, 2020, 95 min.)

Seanse o godz. 19.00 w Teatrze Zdrojowym
wstęp wolny

NASZ NAJLEPSZY ROK
Francja, 2017, 1 godz. 53 min.
reż. Cédric Klapisch
wyst. Pio Marmaï, Ana Girardot, François Civil

Jean opuścił rodzinną winnicę w Burgundii u progu dorosłości, założył rodzinę i własny winiarski interes w dalekiej Australii. Po dziesięciu latach i po śmierci swoich rodziców wraca do rodzinnych stron. W ciągu jednego roku – od zbioru do zbioru winogron – musi się zmierzyć z przeszłością, odnaleźć się w nowej rodzinnej teraźniejszości i przede wszystkim wybrać przyszłą drogę swojego życia. A wszystko to w konwencji subtelnego psychologicznego kina autorskiego nie pozbawionego elementów komediowych.

PRZEDSZKOLANKA
USA, 2018, 1 godz. 36 min.
reż. Sara Colangelo
wyst. Maggie Gyllenhaal, Gael García Bernal

Główna bohaterka filmu ma szczęśliwą rodzinę, pracę przedszkolanki, którą lubi i ładny dom na przedmieściach Nowego Jorku. Od zawsze jednak marzy o tym, żeby być poetką, chociaż wie, że brakuje jej talentu. Pewnego dnia odkrywa geniusz poetycki przedszkolaka – swojego pięcioletniego wychowanka i z wielkim zapałem stara się otoczyć go wszechwładną opieką. To sprawia, że oglądamy poruszającą opowieść o czułości, marzeniach i poszukiwaniu piękna w codzienności. Ale też o ogromnej pasji, która w pewnych okolicznościach może zmienić się w niebezpieczną obsesję.

SUSZA
USA/Australia, 2021, 1 godz. 55 min.
reż. Robert Connolly
wyst. Eric Bana, Matt Nable, Genevieve O’Reilly

Detektyw Aaron Falk wraca do rodzinnego miasteczka po tajemniczej, ponad dwudziestoletniej nieobecności, aby wziąć udział w pożegnaniu przyjaciela z dzieciństwa. Wkrótce wychodzi na jaw, że zmarły miał przed samobójczą śmiercią zamordować swoją żonę i dziecko. Ale sprawa zaczyna się komplikować i zahaczać o niewyjaśnioną zagadkową przeszłość. Czy jest ktoś, komu zależy, by za wszelką cenę zataić prawdę? Czy australijska prowincja to tylko królestwo z piasku, gdzie oddycha się ukropem i prędko wyzbywa marzeń, a wyschnięte koryto rzeki symbolizuje tu bezpowrotnie utraconą młodość?

PENGUIN BLOOM: NIESAMOWITA HISTORIA SAM BLOOM
USA/Australia, 2020, 1 godz. 35 min.
reż. Glendyn Ivin
wyst. Naomi Watts, Andrew Lincoln, Jacki Weaver

Sam Bloom, razem z mężem i trójką dzieci, wiodą szczęśliwe, pełne radości życie. Podczas wakacji w Tajlandii, Sam ulega nieszczęśliwemu wypadkowi, który na zawsze zmieni jej życie. Każdy dzień staje się dla niej ogromnym wyzwaniem, nieraz utratą woli walki. I gdy, przykuta do wózka, zaczyna godzić się z myślą, że wszystko co najlepsze już za nią, w domu Bloomów pojawia się niespodziewany, dziwny gość. To on pomoże jej na nowo odkryć radość życia i obudzić nadzieję. A dla nas najważniejsze jest to, że oglądamy prawdziwą historię, która nas wzrusza, inspiruje, ale też doskonale równoważy elementy humorystyczne z dramatycznymi.

Skip to content