Koncert – Clair-obscur, Kulig, Cornelius

Kwartet saksofonowy “Clair Obscur” w składzie:
Kathi Wagner – saksofon barytonowy
Christoph Enzel – saksofon tenorowy
Maike Krullmann – saksofon altowy
Jan Schulte-Bunert – saksofon sopranowy
www.clair-obscur.de

Magdalena Kulig – mezzosopran
Thomas Cornelius – fortepian

Program

Philip Glass
Mishima – kwartet nr 3 z filmu Mishima (aranż. Ch. Enzel)

Mieczysław Karłowicz
Mów do mnie jeszcze op. 3 nr 1,
Pamiętam ciche, jasne, złote dnie op. 1 nr 5,
Śpi w blaskach nocy op. 3 nr 5 (aranż. T. Cornelius)

Piotr Czajkowski
Niet tolka tot kto znal

Leonard Bernstein
Three Dance Episodes z musicalu On the Town

Thomas Cornelius
Drei Gebete: Prayer for Serenity, Ave Maria, Pater Noster G. Fauré Après un rêve op. 7 nr 1 (aranż. Ch. Enzel)

Thomas Cornelius
Northern Lights (prawykonanie)

Christian Biegai
Kwartet saksofonowy
Luciano Berio Malurous qu’o uno fenno z cyklu Folk Songs (aranż. Ch. Enzel)

Francis Poulenc
Hotel ze zbioru Banalités FP 107, Les Chemins de l’amour FP 106 (aranż. T. Cornelius)

Mezzosopranistka Magdalena Kulig oraz pianista Thomas Cornelius zaprezentują się w towarzystwie charyzmatycznego niemieckiego kwartetu saksofonowego Clair Obscur.

Berliński zespół odznacza się wyjątkowym brzmieniem. Choć obfituje ono w różnorodne tony, to jednak okazuje się zdecydowanie stopliwe. Kwartet momentami do złudzenia przypomina jeden instrument, odzywający się w subtelnie rozwibrowanym i doskonale skoordynowanym wielogłosie. Sami członkowie zespołu sekret jego brzmienia próbowali zakląć w intrygującej nazwie Clair Obscur, oznaczającej światłocień. Wykładnia tego oryginalnego miana przedstawia się następująco: „Światłocień, technika malarska rodem z renesansu, w której przeciwstawne względem siebie jasne i ciemne tony używane są jako symbole elementów niebiańskich i ziemskich, jest wizualnym ekwiwalentem brzmienia wydobywanego przez członków kwartetu z ich instrumentów: z jednej strony brzmienia ciepłego, intensywnego i czystego, z drugiej – ostrego, agresywnego i potężnego. T e dwa bieguny odnaleźć można także w składzie kwartetu, obejmującym dwie kobiety i dwóch mężczyzn, wytwarzającym wyjątkową energię muzyczną”. Czworo saksofonistów wykonuje niebanalny repertuar, często złożony ze specjalnie przygotowanych aranżacji. Tym razem wraz z dolnośląskimi artystkami berlińczycy prezentować będą bogaty program zestawiający kompozycje Kilara, Poulenca, Fauré, Karłowicza, Bernsteina, Glassa i Mahlera.

Skip to content